×

Hulp op afstand

1Windows? Klik hier!
2Apple? Klik hier!

Hebt u een probleem? Onze support afdeling staat voor u klaar. Ook horen we graag uw mening over onze diensten!

Openingstijden:

Ma 8:30 - 17:00
Di 8:30 - 17:00
Wo 8:30 - 17:00
Do 8:30 - 17:00
Vr 8:30 - 17:00

De samenwerking met RBO

IMG_2586-1000px

Na het eerste 5 jaar contract sloot RBO opnieuw een 5 jaar contract met AKSI Automatisering af. Het 5 jarige contract is een Service Level Agreement (SLA) waarin we afspreken wat AKSI levert tegen welke beschikbaarheid en tarieven. In dit geval betreft het hun volledig IT omgeving, gehost in het Rekencentrum te Groningen.

Voor ons is dit een bevestiging in hun vertrouwen in ons, waar we natuurlijk erg blij mee zijn. Dit vertrouwen willen we graag in stand houden in de toekomst. Er komt een aantal vragen in ons op. Hoe zijn ze bij ons terecht gekomen? En hoe ervaren ze onze services? Wat zijn onze minpunten? Waar kunnen we onze diensten nog verbeteren?

RBO realiseert beroepsgerichte ontwikkelingen
RBO, opgericht in 1987, circa 30 man sterk, ondersteunt bij opleidings- en ontwikkelvraagstukken. Wat houdt dat bijvoorbeeld in? Een opdrachtgever kan bijvoorbeeld om ondersteuning vragen bij de loopbaanontwikkeling van zijn of haar personeel. Een medewerker kan geholpen worden met het behalen van een EVC (ervaringscertificaat). RBO helpt zo werkenden en werkzoekenden met hun opleiding en ontwikkeling.

Marlies Smid, al 20 jaar werkzaam bij RBO, is ons aanspreekpunt bij RBO. In eerste instantie is Marlies begonnen als directiesecretaresse en doorgestroomd naar de functie Office Manager en dat vol enthousiasme. Ze regelt vanalles op HRM, facilitair en ICT gebied. En geldt dus ook als vast ICT aanspreekpunt voor de medewerkers binnen RBO.

AKSI?
Als ik haar vraag naar hoe ze bij AKSI Automatisering gekomen zijn schiet ze even in de lach. Naja, gewoon via Google dus. RBO had een IT consultant gevraagd om te helpen met het zoeken naar een goede ICT partij. Daarna is men gaan kijken o.a. via internet wat voor ICT aanbieders er in Groningen zaten. Meerdere partijen werden gevraagd te pitchen met een voorstel, waaronder AKSI Automatisering.

Volgens Marlies gaven de gesprekken met de aanbieders de doorslag. Adwim herinnerde ze zich als iemand die heel snel sprak, maar ook heel duidelijk. Oorspronkelijk zonder ICT ervaring had ze veel behoefte aan een duidelijk uitleg. Technische termen daar kon ze niet zoveel mee, maar Adwim wist de door hem bedachte IT oplossing in normale woorden samen te vatten. Inmiddels is Marlies bij verre geen leek meer en maakt ze onder andere zelfstandig gebruikers aan. Toch vindt ze het fijn dat Adwim nog steeds haar vaste aanspreekpunt is. Dat ze een zekere zelfstandigheid heeft gekregen en niet voor elk dingetje de helpdesk moet bellen ervaart ze ook als een voordeel.

Daarnaast vindt ze het prettig dat er bij AKSI geen “kan niet” gezegd wordt. Niet als ze de helpdesk belt met een probleem en niet als ze vraagt om nieuwe mogelijkheden. Niets is zo vervelend als je onbegrip treft als je met een technische probleem zit.

Onlangs heeft RBO besloten ook VoIP van AKSI Automatisering af te gaan nemen. Naar nieuwe ontwikkelingen hoef ik dus niet verder te vragen. Dat traject hebben ze net gehad. Een positief verhaal tot dusver, maar is er dan niet iets wat we beter kunnen doen of waar we op moeten letten? Marlies schudt haar hoofd. Nee, eigenlijk is er niets. Vooral zo doorgaan dus! Voor ons een uitdaging om de komende vijf jaar net zo positief te laten verlopen als de afgelopen vijf jaar.

TOP