×

Hulp op afstand

1Windows? Klik hier!
2Apple? Klik hier!

Hebt u een probleem? Onze support afdeling staat voor u klaar. Ook horen we graag uw mening over onze diensten!

Openingstijden:

Ma 8:30 - 17:00
Di 8:30 - 17:00
Wo 8:30 - 17:00
Do 8:30 - 17:00
Vr 8:30 - 17:00

Molendrift

Hulp op maat

Molendrift is al een aantal jaren klant van AKSI Automatisering, met vestigingen in Groningen, Heerenveen, Veendam en Uithuizermeeden en dependances in Jubbega, Sauwerd en Warffum. Hun hoofdvestiging is gevestigd in Huize Tavenier te Groningen. Misschien kent u het wel?
Molendrift is een GGZ-instelling voor kinderen en jongvolwassenen op het gebied van geestelijke gezondheidszorg. Denk hierbij aan leerproblemen, psychiatrische problemen of opvoedingsproblemen. Hun bijzondere manier van werken zorgt voor goede resultaten bij hun patiënten. Hokjes, labels of stempels passen niet bij Molendrift. Iedere patiënt is uniek en daar hoort een persoonlijke aanpak bij.

Wat heeft geestelijke gezondheidszorg met ICT te maken?
Om goede en flexibele hulp te kunnen bieden aan patiënten is goede communicatie nodig. En voor goede communicatie heb je de juiste middelen nodig. Denk hierbij aan een online werkplek, telefonie en dataveiligheid. De specialisten van Molendrift willen maar één ding en dat is goede zorg leveren. En dat is waar Michel Voorma in het spel komt.

Michel kwam in 2012 binnen bij Molendrift. In eerste instantie als systeembeheerder om werkplekbeheer te gaan doen. Hij zag snel in dat er verbeterpunten te behalen waren bij de door Molendrift gebruikte ICT. In het verleden had Michel contact gehad met Adwim vanuit zijn vorige functie, wat hij destijds als positief had ervaren. De recht-door-zee-benadering van AKSI Automatisering en de nuchtere houding van Molendrift leken hem een goede combinatie. Samen begonnen ze met plannen om de ICT infrastructuur opnieuw vorm te geven. Daar waar mensen samen komen om te brainstormen ontstaan vaak mooie dingen, zo ook hier. WebPlek, oftwel de online werkplek van AKSI Automatisering bleek een goede zet. Het flexibel kunnen werken was voor de Molendrift medewerkers een verademing.

Inmiddels als projectleider, houdt Michel zich nu bezig met advies en beleid met betrekking tot het EPD (Electronisch patiënten dossier). Als innovatief meedenker en ICT contactpersoon is hij het eerste aanspreekpunt voor AKSI.

Waarom is destijds zijn keuze op AKSI gevallen?
Dat wilden we eigenlijk wel weten. Molendrift was op zoek naar een partij, die flexibel met hen mee kon bewegen, maar ook stabiele services levert. (En het liefst ook maatwerk.) AKSI Automatisering kon op dat moment een uniforme online werkplek leveren met ver doorgevoerde standaardisatie.  De wetgeving voor de zorg verandert constant wat ervoor zorgt dat de manier van werken van therapeuten regelmatig verandert. Daarnaast werken de therapeuten op verschillende locaties en vestigingen van Molendrift. De ICT omgeving (inclusief telefonie) moet dan ook mee kunnen bewegen. Last but not least vond men het belangrijk om duurzaam te ondernemen en daarom ook een lokale partij te vinden.

Waar kunnen wij ons verbeteren?
Heel stellig antwoordt Michel dat de communicatie intern bij AKSI wellicht wel wat effectiever kan. Zo'n eerlijk antwoord is voor ons fijn, want daar kunnen we wat mee. Zonder kritiek is er immers geen mogelijkheid tot verbetering. Ook AKSI Automatisering groeit en het is van belang dat de communicatie meegroeit.

Maar zoals Michel aangeeft; "Hoewel AKSI Automatisering een IT partij is en geen zorgorganisatie, komt de manier van denken met Molendrift heel erg overeen." Een duurzame business to business relatie is ook wat wij van AKSI voor ogen hebben. Degelijke en stabiele diensten, die flexibel ingezet kunnen worden, zijn een must voor de zorg.

TOP