×

Hulp op afstand

1Windows? Klik hier!
2Apple? Klik hier!

Hebt u een probleem? Onze support afdeling staat voor u klaar. Ook horen we graag uw mening over onze diensten!

Openingstijden:

Ma 8:30 - 17:00
Di 8:30 - 17:00
Wo 8:30 - 17:00
Do 8:30 - 17:00
Vr 8:30 - 17:00

Movum, Menselijk Verandermanagement & ICT

Movum stapte dit jaar over van haar oude ICT-leverancier naar AKSI Automatisering. Movum levert Leiderschap Ontwikkeling, Loopbaanontwikkeling en Werving & Selectie: de juiste mens op de juiste plaats. Dit jaar heeft het bedrijf de nodige veranderingen in hun ICT meegemaakt. Daarom gingen we langs om hen te vragen hoe zij dit hebben ervaren.

We spraken met Gerda Hagenauw, Officemanager bij Movum. Zij houdt zich onder andere bezig met ICT in de organisatie.

In hoeverre zijn ICT en verandermanagement met elkaar verbonden?

ICT is ondersteunend aan onze dienstverlening, het is er om het werken voor onszelf en de dienstverlening aan onze klanten gemakkelijker te maken. Onze klanten hebben een hulpvraag en wij willen hen graag helpen deze op te lossen. Daarvoor heb je goed gereedschap nodig. ICT systemen moeten betrouwbaar en vriendelijk benaderbaar zijn.

Ik denk overigens wel dat AKSI en Movum bij elkaar passen, kwaliteit staat altijd boven vernieuwing, wat niet betekent dat we stil staan! Alleen nieuwe toepassingen moeten zich eerst bewijzen voordat we ze doorvoeren.

Verandering van ICT-dienstleverancier

Overstappen naar een nieuwe ICT-dienstleverancier is altijd spannend. Vanaf de start van het bedrijf werkten we samen met een vaste ICT partij. Door de snelle veranderingen op het gebied van automatisering en omdat we steeds meer gebruik gingen maken van ICT toepassingen, liepen we tegen problemen aan waarmee de vorige leverancier ons onvoldoende kon helpen. We waren vooral op zoek naar een professionele en proactieve ICT partij. In AKSI hebben we die gevonden.

Bij de vorige ICT dienstleverancier hadden we een vast “mannetje” als aanspreekpunt. Hij was goed op de hoogte van onze organisatie en we konden altijd op hem rekenen. Dit is gelukkig niet veranderd. Als je AKSI belt, krijg je wel vaker iemand anders/verschillende mensen aan de lijn, maar toch is iedereen op de hoogte van onze situatie.

Wat staat er nog te wachten bij Movum?

Naar aanleiding van de veranderende wet- en regelgeving houden wij de manier waarop wij met onze vertrouwelijke data omgaan scherp in de gaten. Het opstellen van procedures en beheer van documenten is dan van belang.

De keuze om over te stappen naar een betrouwbare partij als AKSI was daarom ook logisch. Omgaan met vertrouwelijke data wordt in de toekomst alleen maar meer van belang en we hopen dat AKSI ons daarbij kan blijven ondersteunen.

Wat is er bij jullie veranderd?

Je ziet dat mensen nu meer thuis (kunnen) werken, wat als erg prettig wordt ervaren. De overgang ging erg soepel. We zijn heel even offline geweest en hebben daarna geen problemen meer ervaren.

Je calculeert van tevoren in dat je wel met een opstartfase te maken hebt, waardoor je nog enige tijd problemen kan ervaren, maar eigenlijk was daar in dit geval geen sprake van. Niet alleen ik, maar ook mijn collega’s, Birgit, Roelof, Ton en Martha, waren hier erg over te spreken.

Hoe tevreden zijn jullie over de bereikbaarheid en service?

Erg tevreden. Als je (het naar mijn mening overbodige) keuzemenu door bent, krijg je altijd snel iemand aan de lijn. De medewerkers van de servicedesk zijn niet alleen kundig, maar kunnen ook in begrijpelijke taal ICT oplossingen uitleggen. Als iemand het niet weet, dan zijn de lijntjes kort en word je doorgeschakeld naar iemand die je wel kan helpen, ook kan er snel iemand op locatie zijn. Ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de dienstverlening zo blijft ondanks jullie groei.

TOP