×

Hulp op afstand

1Windows? Klik hier!
2Apple? Klik hier!

Hebt u een probleem? Onze support afdeling staat voor u klaar. Ook horen we graag uw mening over onze diensten!

Openingstijden:

Ma 8:30 - 17:00
Di 8:30 - 17:00
Wo 8:30 - 17:00
Do 8:30 - 17:00
Vr 8:30 - 17:00

PraktijkNSA

Een Stabiele Samenwerking

PraktijkNSA, een stabiele samenwerking

PraktijkNSA is een van de weinige fysiotherapiepraktijken die zich bezig houdt met een specifiek gebied van het lichaam. Namelijk de nek, de schouders en de armen. Met vijf fysiotherapeuten en patiënten vanuit heel het land. Naast het feit dat PraktijkNSA zich onderscheid door extra specifieke fysiotherapie te leveren, doen zij dit altijd met een oogpunt op wetenschap. Wij spraken met Carel Bron, die onder andere ICT in zijn portefeuille heeft binnen de praktijk.

Heeft u in het dagelijks werk veel te maken met ICT?

Jazeker, waar we in de jaren negentig de eerste computer op ons kantoor hadden hebben we er nu allemaal één en zouden we niet kunnen werken zonder. Al helemaal met de komst van het Elektronisch Patiënten Dossier. Waar je vroeger nog een papieren dossier erbij pakte als er een patiënt binnenkwam, moet nu het systeem het nu altijd doen. Dat maakt je afhankelijk, maar met de komst van thuiswerken geeft dit ook flexibiliteit.

Carel Bron

Hoe bent u destijds bij AKSI terecht gekomen?

Onze ICT-voorzieningen werden in het begin geregeld door een ander bedrijf. Hier bleek, na het vertrek van een medewerker, onvoldoende kennis in huis te zijn om ons verder te ondersteunen. Toen zijn we bij AKSI Automatisering uitgekomen en daar zijn wij tot op de dag van vandaag erg tevreden over!

Waarom passen PraktijkNSA en AKSI bij elkaar?

Zowel AKSI als PraktijkNSA zijn in eerste instantie gericht op kwaliteit. Ook zie je dat we beiden proberen complexe zaken begrijpelijk uit te leggen. De zorg en de ICT zijn constant in ontwikkeling waardoor het ieder jaar ook weer duurder wordt. Ik merk bij AKSI dat jullie erg proberen de basis aan de klant uit te leggen, waardoor die zich niet machteloos voelt. Ik vind het zelf ook prettig als ik weet wat ik in eerste instantie zelf kan doen bij een storing.

Zijn er nog punten van kritiek?

Carel geeft aan dat hij in de tijd dat hij klant is niet veel klachten heeft gehad. Het enige punt wat er wordt aangegeven is dat hij hoopt dat AKSI, ondanks een verdere groei, de persoonlijke benadering behoudt, en dat er niet allerhande managers tussen komen te zitten die niks meer met het werkveld van doen hebben. Het is prettig dat als je belt je weet dat mensen niet alleen kennis van zaken hebben, maar dat ze ook kennis hebben van jouw organisatie. Dit is niet alleen efficiënter, het schept ook een band.

Overgang van een on-premise oplossing naar de Cloudomgeving van AKSI

Er is heel lang gekozen voor een eigen serverkast op locatie. Dit met de gedachte dat zo patiëntgegevens nooit op straat zouden komen te liggen. Alleen door een behoorlijk trage ADSL verbinding en de garantie dat er op veiligheid niet zouden worden ingeleverd is PraktijkNSA overgegaan op het werken in de Cloud. Vorig jaar zomer liepen we al rond met het idee om dit in gang te zetten, sinds een halfjaar zijn wij nu overgeschakeld op het werken in de Cloud. Het grootste voordeel is dat het thuiswerken een stuk sneller en gemakkelijker gaat.
Ook zijn we nu overgegaan op VoIP. We blijven altijd bereikbaar en hebben niks ingeleverd op de verbindingskwaliteit.

Tot Slot

Door een flinke toename in het aantal fysiotherapeuten neemt de concurrentie behoorlijk toe. Het is jammer dat het verwijzen van patiënten naar collega’s met hun eigen specialisme minder vaak gebeurt. Dit is alleen maar goed voor de patiënt! Er is te weinig samenwerking. Een samenwerking zoals we die met AKSI hebben is een voorbeeld voor de zorgsector!

TOP