Update! – 24 maart 2020
Beste relatie,
Graag brengen wij je op de hoogte van de wijzigingen op onze voorzorgsmaatregelen omtrent het Corona-virus, die per vandaag 24 maart zijn ingegaan.
Hieronder volgen de aanpassingen ten aanzien van onze vorige berichtgeving:
Voorzorgsmaatregelen omtrent het Corona-virus
Waar voorheen alleen een deel van de medewerkers vanuit huis aan het werk was, werken nu alle medewerkers (zoveel mogelijk) vanuit huis. Hiermee geven wij gehoor aan de oproep van de overheid om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Ons kantoorpand is daarom gesloten en onze dienstverlening wordt voortgezet vanaf de thuislocaties. Ophalen van hardware zal per geval afgestemd moeten worden. Onze goederenontvangst is goed geregeld, dus we kunnen nog steeds hardware bestellen, ontvangen en uitleveren.
Engineers op locatie
We gaan alleen nog de hoogst noodzakelijke werkzaamheden op klantlocaties uitvoeren. Denk hierbij aan herstel van storingen of trajecten die absoluut niet stilgelegd kunnen worden. Bij deze werkzaamheden willen we onze engineers graag maximaal beschermen en daarom eisen we dat ze als enige in de ruimte aanwezig zijn. Dit gaat dus verder dan de 1,5 meter afstand houden. Onze mensen zijn essentieel voor de continuïteit van onze dienstverlening. Wij hopen daarom op jullie begrip!
Continuïteit
Verder geldt dat wij onze dienstverlening op deze manier goed kunnen voortzetten. In het begin werden we overvraagd als het ging om telewerken oplossingen en VoIP telefonie aanpassingen, maar de vraag hiernaar is gezakt en we komen nu in een rustiger vaarwater. Mocht je behoefte hebben aan ondersteuning op het gebied van communiceren en samenwerken, schroom dan niet om één van onze accountmanagers te benaderen. We staan (nog steeds met het hele team) voor jullie klaar!
Samen komen we door deze periode, zet hem op!
Voorgaande berichtgeving 16 maart:
Beste relatie,
Graag willen we jou informeren over een aantal maatregelen die hier zijn genomen omtrent het Corona-virus.
Voorzorgsmaatregelen
omtrent het Corona-virus
Op basis van de recente ontwikkelingen omtrent het Coronavirus heeft AKSI
Automatisering bv besloten per 16 maart 2020 een deel van de medewerkers thuis
te laten werken. Dit om de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen
waarborgen. Wij testen regelmatig onze business continuïty. Onze engineers zijn
daardoor goed voorbereid om thuis te werken waardoor deze maatregel geen impact
heeft op de continuïteit van onze dienstverlening. Deze maatregel wordt
vooralsnog toegepast tot en met 31 maart 2020.
Continuïteit
Om risico op storingen te beperken worden in ieders belang de lopende projecten
heroverwogen op basis van impact en urgentie. Onze resources worden primair
ingezet op het waarborgen van de continuïteit van onze klanten. We houden ons
datacenter en netwerk nauwlettend in de gaten. Hebt u hier vragen over, neem
dan contact op met uw accountmanager.
Toename aanvragen m.b.t. thuiswerken
Er is een verhoogde vraag van klanten naar thuiswerkmogelijkheden. Wij vragen
daarom je begrip als je aanvraag iets langer duurt dan je van ons gewend bent.
Engineers op locatie
Onze medewerkers gaan proberen je zoveel mogelijk op afstand te helpen, door
middel van onder andere remote sessies. Alleen voor urgente zaken komen wij bij
je op locatie. Indien wij op locatie komen hanteren wij het RIVM-advies; we
houden gepaste afstand en schudden geen handen.
Leveranciers
Leveranciers treffen ook maatregelen. Vooralsnog ondervinden wij hier geen
hinder van. Wij vragen voor begrip als dit verandert vanwege aangescherpte maatregelen.
Waarschuwing!
Cybercriminelen maken op dit moment handig gebruik van de huidige situatie. In
het nieuws werd SMS-phishing genoemd, zogenaamd namens het Rode Kruis. Maar er
zijn ook al phishing e-mails onderschept die zogenaamd vanuit het RIVM gestuurd
zijn. Wees alert op de afzender en controleer altijd de link, zonder er op te
klikken. Vertrouw je het niet, vraag dan een AKSI-medewerker om mee te kijken.
Contact
In deze crisis is de beschikbaarheid van digitale communicatiediensten
belangrijker dan ooit. Dit vraagt om extra flexibiliteit, inzet en creativiteit
van ons allemaal.
We blijven de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden en zullen ons
aanpassen waar en wanneer dit nodig is om bij te dragen aan de continuïteit van
onze en jullie bedrijfsvoering. Vragen, problemen of uitdagingen? Neem dan
contact met onze afdeling Support via 050 – 5490064.