Gepubliceerd door:

Marijke Koster

Voorzorgsmaatregelen omtrent het Corona-virus

Update! – 24 maart 2020

Beste relatie,

Graag brengen wij je op de hoogte van de wijzigingen op onze voorzorgsmaatregelen omtrent het Corona-virus, die per vandaag 24 maart zijn ingegaan.

Hieronder volgen de aanpassingen ten aanzien van onze vorige berichtgeving:

Voorzorgsmaatregelen omtrent het Corona-virus
Waar voorheen alleen een deel van de medewerkers vanuit huis aan het werk was, werken nu alle medewerkers (zoveel mogelijk) vanuit huis. Hiermee geven wij gehoor aan de oproep van de overheid om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Ons kantoorpand is daarom gesloten en onze dienstverlening wordt voortgezet vanaf de thuislocaties. Ophalen van hardware zal per geval afgestemd moeten worden. Onze goederenontvangst is goed geregeld, dus we kunnen nog steeds hardware bestellen, ontvangen en uitleveren.

Engineers op locatie
We gaan alleen nog de hoogst noodzakelijke werkzaamheden op klantlocaties uitvoeren. Denk hierbij aan herstel van storingen of trajecten die absoluut niet stilgelegd kunnen worden. Bij deze werkzaamheden willen we onze engineers graag maximaal beschermen en daarom eisen we dat ze als enige in de ruimte aanwezig zijn. Dit gaat dus verder dan de 1,5 meter afstand houden. Onze mensen zijn essentieel voor de continuïteit van onze dienstverlening. Wij hopen daarom op jullie begrip!

Continuïteit
Verder geldt dat wij onze dienstverlening op deze manier goed kunnen voortzetten. In het begin werden we overvraagd als het ging om telewerken oplossingen en VoIP telefonie aanpassingen, maar de vraag hiernaar is gezakt en we komen nu in een rustiger vaarwater. Mocht je behoefte hebben aan ondersteuning op het gebied van communiceren en samenwerken, schroom dan niet om één van onze accountmanagers te benaderen. We staan (nog steeds met het hele team) voor jullie klaar!

Samen komen we door deze periode, zet hem op!

Voorgaande berichtgeving 16 maart:

Beste relatie,

Graag willen we jou informeren over een aantal maatregelen die hier zijn genomen omtrent het Corona-virus.

Voorzorgsmaatregelen omtrent het Corona-virus
Op basis van de recente ontwikkelingen omtrent het Coronavirus heeft AKSI Automatisering bv besloten per 16 maart 2020 een deel van de medewerkers thuis te laten werken. Dit om de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen. Wij testen regelmatig onze business continuïty. Onze engineers zijn daardoor goed voorbereid om thuis te werken waardoor deze maatregel geen impact heeft op de continuïteit van onze dienstverlening. Deze maatregel wordt vooralsnog toegepast tot en met 31 maart 2020.
 
Continuïteit
Om risico op storingen te beperken worden in ieders belang de lopende projecten heroverwogen op basis van impact en urgentie. Onze resources worden primair ingezet op het waarborgen van de continuïteit van onze klanten. We houden ons datacenter en netwerk nauwlettend in de gaten. Hebt u hier vragen over, neem dan contact op met uw accountmanager.
 
Toename aanvragen m.b.t. thuiswerken

Er is een verhoogde vraag van klanten naar thuiswerkmogelijkheden. Wij vragen daarom je begrip als je aanvraag iets langer duurt dan je van ons gewend bent.
 
Engineers op locatie
Onze medewerkers gaan proberen je zoveel mogelijk op afstand te helpen, door middel van onder andere remote sessies. Alleen voor urgente zaken komen wij bij je op locatie. Indien wij op locatie komen hanteren wij het RIVM-advies; we houden gepaste afstand en schudden geen handen.
 
Leveranciers
Leveranciers treffen ook maatregelen. Vooralsnog ondervinden wij hier geen hinder van. Wij vragen voor begrip als dit verandert vanwege aangescherpte maatregelen.
 
Waarschuwing!
Cybercriminelen maken op dit moment handig gebruik van de huidige situatie. In het nieuws werd SMS-phishing genoemd, zogenaamd namens het Rode Kruis. Maar er zijn ook al phishing e-mails onderschept die zogenaamd vanuit het RIVM gestuurd zijn. Wees alert op de afzender en controleer altijd de link, zonder er op te klikken. Vertrouw je het niet, vraag dan een AKSI-medewerker om mee te kijken.

Contact
In deze crisis is de beschikbaarheid van digitale communicatiediensten belangrijker dan ooit. Dit vraagt om extra flexibiliteit, inzet en creativiteit van ons allemaal.
We blijven de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden en zullen ons aanpassen waar en wanneer dit nodig is om bij te dragen aan de continuïteit van onze en jullie bedrijfsvoering. Vragen, problemen of uitdagingen? Neem dan contact met onze afdeling Support via 050 – 5490064.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Overig nieuws

Wouter, 12,5 jaar in dienst!

We zijn trots en blij omdat we wederom een 12,5 jarig werkjubileum vieren! Beste Wouter, we willen je van harte bedanken voor

WebPlek stage afgerond!

Onze collega Tim Messchendorp, van de supportafdeling, is naast zijn werk ook bezig met een HBO studie. Onlangs heeft hij daarom zijn

Support

Windows

Met dit programma kunnen wij uw Windows computer op afstand bedienen.

Mac

Met dit programma kunnen wij uw Apple computer op afstand bedienen.

U kunt ons ook bellen of e-mailen. Bel 050 – 549 00 64 of e-mail naar support@aksi.nl.

Cookies zijn uitgeschakeld. Om de site optimaal te kunnen gebruiken, adviseren wij deze aan te zetten. Klik voor meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten