×

Hulp op afstand

1Windows? Klik hier!
2Apple? Klik hier!

Hebt u een probleem? Onze support afdeling staat voor u klaar. Ook horen we graag uw mening over onze diensten!

Openingstijden:

Ma 8:30 - 17:00
Di 8:30 - 17:00
Wo 8:30 - 17:00
Do 8:30 - 17:00
Vr 8:30 - 17:00

WebPlek

Any place, any time, any device!

webplek-links

Online werken

De toepassing van ICT verandert voortdurend. De verwachtingen ten aanzien van flexibiliteit en beschikbaarheid liggen hoog. En dat mag, want het kan! WebPlek beantwoordt aan die verwachtingen en voorziet in een flexibele en uiterst betrouwbare werkplek. Any Place, any Time, any Device!

Het WebPlek concept werd ruim 15 jaar geleden al gelanceerd. Als oplossing om haar eindgebruikers te voorzien in een betrouwbare en veilige werkplek, aangeboden vanaf een centrale plek (Datacenter) overal beschikbaar op elk gewenst moment. En dat uitgangspunt staat nog steeds als een paal boven water. Maar accenten verschuiven. En zoals u van ons mag verwachten, stellen wij dan bij. Altijd op innovatieve en doordachte wijze; met de nieuwste, maar altijd bewezen technologie.

Zo sluit WebPlek naadloos aan bij principes als ‘Het Nieuwe Werken’ en ‘Bring Your Own Device’. Bovendien voorziet WebPlek in een complete integratie met VoIP telefonie en Data Anywhere oplossingen.

 

Investeren of abonnement

WebPlek draagt bij aan standaardisatie binnen uw organisatie, met als belangrijkste doelen: stabiliteit, beheersbaarheid en beschikbaarheid. Maar die standaardisatie leidt allerminst tot starheid.

Er zijn ten aanzien van WebPlek bovendien nog drie belangrijke keuzes te maken waarmee we, om de oplossing ook financieel op uw wensen afstemmen:

  • Inhouse (on Premise) of Hosted (Datacenter)
  • Shared of Dedicated
  • Eigen hardware of huur (abonnement)

En u bepaalt daarnaast nog grotendeels de mate van beheer en support dat u van ons verlangt.
Wij helpen u daarbij de juiste keuze te maken. Met daarbij alle voor en nadelen voor u helder op een rijtje zonder het WebPlek concept aan te tasten.

 

Aanvullende diensten:

 AntiSpam Dienst

 Token Authenticatie

 VoIP Service

WebPlek kenmerken

WebPlek is gebaseerd op Remote Desktop Services van Microsoft. Dat houdt in dat als u inlogt op WebPlek met uw gebruikersnaam en wachtwoord, een compleet nieuw bureaublad met al uw applicaties aangeboden krijgt. Vanaf dat moment werkt u op uw beveiligde Online werkplek in de Cloud van AKSI Automatisering: WebPlek.

Voordat wij een WebPlek omgeving voor u inrichten, zullen wij met u overleggen welke applicaties u daarin opgenomen wilt hebben en wie binnen uw organisatie daar toegang toe krijgt. Ook de rechtenstructuur op uw data wordt met u doorgenomen. Wij stemmen de WebPlek omgeving af op de verschillende afdelingen en functies binnen uw organisatie.

Op uw lokale werkstation gebeurt niets anders meer dan het verwerken van kleine hoeveelheden dataverkeer dat muis-, toetsenbord- en beeldscherminformatie, bevat. Deze commando's worden razendsnel versleuteld via het internet heen en weer verzonden tussen uw werkstation en de WebPlek servers. U ervaart WebPlek alsof u op een lokale PC uw werkzaamheden uitvoert.

Deze techniek maakt het mogelijk dat u op uw bureau volstaat met een zogenaamde ThinClient dat alleen de belangrijkste hardware bevat om verbinding met het internet te kunnen leggen en contact met uw WebPlek omgeving.

Een WebPlek abonnement kent geen langlopende verplichtingen. Voor elke medewerker sluit u een abonnement af en is vaak binnen 2 dagen al beschikbaar. Opzeggen van een abonnement gaat eenvoudig en heeft slechts 1 maand opzegtermijn. Wij dragen daarbij altijd zorg voor een correcte afhandeling bij een opzegging, zodat eventuele data of mail nooit verloren gaat. De facturatie vindt per maand achteraf plaats.

Wij kunnen desgewenst WebPlek voorzien van een complete Microsoft Office Suite, al dan niet met een mailoplossing op onze eigen Exchange Server. U kunt kiezen uit de Microsoft Office Standard edtion of de uitgebreidere Professional Plus, dat o.a. beschikt over Access en Visio.

De Microsoft Office licenties geven u als gebruiker het recht om altijd de nieuwste versies te gebruiken.

Maar niet iedereen is altijd even blij met updates. Een nieuwe interface van een applicatie kan erg verwarrend zijn en eventuele vlekkeloze integratie van MS Office met uw bedrijfsapplicaties is bij een update niet altijd direct gewaarborgd. Om die reden zullen wij zorgvuldig en altijd in overleg met u afwegen om over te gaan op de nieuwe versie van Microsoft nadat deze is uitgekomen. U hebt het recht en bent niets verplicht.

Dagelijks wordt van alle data op uw WebPlek omgeving een back up gemaakt. Wij hanteren daarin een retentietijd van 30 dagen, zodat u altijd tot 30 dagen terug uw gegevens kunt terughalen.
Naast uw data worden ook van alle servers dagelijks een complete back-up gemaakt. Wij controleren daarnaast ook elke maand strikt of het terugzetten van Back-ups succesvol verloopt. Desgewenst kunt naast de back-up in het datacenter ook een dagelijkse offsite back-up te laten maken. Wij hebben daar de voorzieningen voor, of kunnen uw eigen locatie hiermee uitrusten.

WebPlek heeft een hoge mate van standaardisatie. Dit garandeert de stabiliteit van de WerkPlek. Maar binnen dit kader passen wij uw WebPlek omgeving aan op de werkwijze van uw organisatie. Dat betekent concreet dat wij o.a. uw benodigde bedrijfsapplicaties in de WebPlek omgeving opnemen. Wij hebben door onze jarenlange levering van WebPlek omgevingen veel ervaringen opgedaan met tal van CRM, ERP en financiële applicaties. Wij maken voor u uw WebPlek volledig eigen.

Binnen WebPlek wordt al uw data op een fysiek aantoonbare locatie opgeslagen. U weet dus waar uw data veilig wordt bewaard en bewaakt. De capaciteit van opslag is schaalbaar. U zult nooit tegen een technische opslagbeperking aan lopen en u betaalt alleen voor wat u in gebruik hebt.
Met toegangsrechten worden bevoegdheden van uw medewerkers tot bepaalde data in uw omgeving ingeregeld. Wij helpen u graag met de inrichting daarvan.

Meer dan 10 jaar gebruikerservaring heeft WebPlek tot een robuust en gestandaardiseerde omgeving gekenmerkt. Doordat deze basis staat als een huis, kunnen wij in korte tijd WebPlek in uw organisatie implementeren. Wij bepalen samen met u welke migratie nadien moet plaatsvinden zodat er een vlekkeloze weg naar uw Online Werkplekken is gegarandeerd. Wij staan letterlijk aan uw bureau om u wegwijs te maken met het gebruik van uw nieuwe werkplek.

WebPlek is compleet. Wij leveren deze dienst inclusief alle onderhoud, werkzaamheden m.b.t. de updates van besturingssoftware en alle meegeleverde software, monitoring van de gehele omgeving. Bovendien maakt u gebruik van een toegankelijk en vriendelijke helpdesk die u adequaat ondersteunt bij technische maar ook functionele vragen. Zij kennen onze eigen, maar ook uw specifieke situatie op hun duimpje.
U weet altijd waar u aan toe bent en staat nooit voor verassingen als u de maandelijkse aanrekening achteraf van ons ontvangt.

We bespreken vooraf uw wensen en geven u een heldere kijk op de kosten die u kunt verwachten.

Betrouwbaar, beschikbaar, snel!

In WebPlek krijgt u naast uw eigen bedrijfssoftware de beschikking over een compleet pakket aan werkplekautomatisering, waaronder het Microsoft Office pakket, centrale email- en agendafaciliteiten en de Internet Browsers van uw keuze. Wij richten het netwerk voor u in, geheel volgens de structuren van uw organisatie.

 

Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van WebPlek voor uw organisatie? Neemt u dan contact met ons op! Dit kan telefonisch via 050 - 549 00 64 of via het contactformulier onder aan de pagina.

 

WebPlek en Office365?

Sinds kort leveren wij ook deze combinatie. Wilt u meer weten? Klik hier!

AKSI Automatisering, werkplekautomatisering sinds 1997
TOP