×

Hulp op afstand

1Windows? Klik hier!
2Apple? Klik hier!

Hebt u een probleem? Onze support afdeling staat voor u klaar. Ook horen we graag uw mening over onze diensten!

Openingstijden:

Ma 8:30 - 17:00
Di 8:30 - 17:00
Wo 8:30 - 17:00
Do 8:30 - 17:00
Vr 8:30 - 17:00

Zorggroep Oude en Nieuwe Land

Vertrouwd, direct, 24 uur per dag

Vertrouwd, direct, 24 uur per dag

Betrokken zorg leveren aan kwetsbare mensen en hun participatie in de samenleving in stand houden, het is een 24 uurs taak. Zorggroep Oude en Nieuwe Land neemt deze taak erg serieus. Een vertrouwd gevoel is belangrijk bij hun cliënten. Dag en nacht waakt ZONL over hun welzijn. Zoals zij zelf heel sprekend schrijven; niet zorgen voor, maar zorgen dat! Dat is pas betrokken zorg. Zorg waar cliënten, bewoners en medewerkers trots op kunnen zijn.

AKSI Automatisering is voor ons meer geworden dan een hosting partij; deskundig, betrokken en bereikbaar.

Rens Balkenende, Partner VAC Thuistechnologie

 

Nachtwerk is niet te voorkomen bij een project als dit.

ICT infrastructuur van formaat

U denkt waarschijnlijk, wat heeft dat met hun ICT te maken? Deze organisatie met 65 servers en rond de 2600 werknemers, waarvan het merendeel te maken heeft met de ICT, kan zich niet veroorloven dat hun infrastructuur stilgelegd wordt. Goede communicatie en informatie is immers noodzakelijk om goede, directe en soms acute zorg te kunnen verlenen. De zorg voor hun cliënten stopt niet op de avonden, in de weekenden of op de feestdagen. De dag- en nachtdiensten vertrouwen op een goed functionerend systeem.

Uitdaging? Echt wel!

Een organisatie waar de informatiebehoefte zo hoog is heeft bepaalde eisen. Een uitdaging voor de ICT manager Rens Balkenende. Want hoe zorg je voor zo min mogelijk risico? Ook een uitdaging voor AKSI Automatisering. Want hoe zorg je voor een zo kort mogelijke downtime?
Ons migratieteam werkte het project van te voren uit in draaiboeken. Werkt plan A niet, dan overschakelen naar plan B en anders op naar plan C. Geen oplossing bestaat niet.

Maar waarom?

Maar waarom al deze moeite? Waarom migreren naar het DataHotel te Groningen als er toch vrij veel op het spel staat?

Algemene redenen om te verhuizen naar het DataHotel Groningen:

  • Professionalisering (24 uurs bewaking, redundantie, onafhankelijk van energie leverancier, data bijna realtime geografisch gescheiden opgeslagen, etc.);
  • Flexibiliteit (groei- en krimp mogelijkheid);
  • Lagere kosten door schaalvoordeel en energie efficiëntie;
  • Hogere beschikbaarheid (alles is redundant uitgevoerd);
  • Veilige en dedicated omgeving;
  • Goede fysieke en virtuele bereikbaarheid, anywhere, anytime.

Voor ZONL heeft AKSI Automatisering nog een keer alle voordelen uitgewerkt. Deze gaven dan ook uiteindelijk de doorslag.

De migratie

Na weken van voorbereiding moest het op 3 april daadwerkelijk gaan gebeuren. De migratie startte om 22:00 uur. Een 3 man sterk migratieteam in Groningen ging in samenwerking met een 5 man sterk migratieteam in Steenwijk aan de slag.

De meest cruciale servers (6 stuks) mochten maximaal 4 uur down zijn en werden daarom als eerste overgezet en in het DataHotel opgestart. Eenmaal geslaagd, waren de volgende 10 meest cruciale servers aan de beurt. Via een speciaal voor deze nacht ingericht realtime monitoring dashboard kon iedereen volgen hoe het project vorderde. Werd er een server operationeel in het DataHotel dan werd deze in het overzicht groen. Er kon dan worden getest of deze goed functioneerde. Stuk voor stuk werd zo het volledige ZONL serverpark overgezet. De laatste server werd rond de klok van 10 uur 's ochtends gestart, waarna de migratie succesvol was verlopen! Een tevreden klant, daar doe je het voor.

Waarom migreren naar DataHotel Groningen?

Bij stroomuitval geen verstoring van de dienstverlening. Het DataHotel is voorzien van aggregaten, waardoor er geen enkele afhankelijkheid meer is van een energie leverancier;

De Internet bandbreedte is 1000Mbps/1000Mbps geworden ten opzichte van de vorige bandbreedte van 60/10Mbps;

De Internet ontsluiting is volledig redundant, dus als er een provider uitvalt, wordt er omgeschakeld naar een andere provider (veel hogere beschikbaarheid);

Voorheen waren er twee Firewalls die beide een single-point-of-failure waren. Als één van deze Firewalls defect was geraakt, dan had de gehele ZONL organisatie niet kunnen werken. In het DataHotel is een geclusterde Firewall configuratie geleverd, zodat bij uitval van één Firewall, de standby Firewall gelijk zijn functie overneemt en er geen verstoring optreedt;

Op het DataHotel is 24 uurs bemande bewaking aanwezig;

Brandpreventie is zodanig geregeld dat apparatuur zo min mogelijk schade zal ondervinden. Er wordt niet met vloeistof geblust, maar binnen de ruimte wordt de zuurstof afgezogen, waardoor de brand smoort;

Het DataHotel is een professionele locatie waar geen kantoorruimte is gesitueerd en dus menselijke fouten zo veel mogelijk ingeperkt worden.

De groei en krimp mogelijkheden in het DataHotel zijn vele malen groter en flexibeler dan op een eigen locatie.

Alle data van ZONL wordt iedere 15 minuten uit het DataHotel "weg-gerepliceerd" naar een geografisch gescheiden locatie. Mocht er zich een calamiteit voordoen, dan zal er dus nooit meer dan 15 minuten data verloren gaan.

TOP